۲۶ بازديد

تجزیه و تحلیل شکاف محتوا

تجزیه و تحلیل گپ محتوا یک روش استراتژیک برای بررسی و بهینه سازی محتوای یک وب سایت است.

 

در تحلیل شکاف محتوا، عملکرد محتوای فعلی با عملکرد محتوای مطلوب مقایسه می‌شود. سپس می توان تفاوت بین وضعیت فعلی و وضعیت هدف مورد نظر را شناسایی کرد و بر این اساس اقداماتی برای رفع شکاف ها تعریف کرد.

با نتایج این تحلیل شکاف، شرکت ها می توانند پتانسیل های پنهان و استفاده نشده را کشف و فعال کنند. این امر هم بر بهینه سازی محتوای موجود و هم بر ایجاد محتوای جدید تأثیر می گذارد. این امر مهدی نجاری سئو بازاریابی محتوا را کارآمدتر می کند، ROI را افزایش می دهد و سود را افزایش می دهد.

 

بررسی محتوای موجود

 

در مرحله اول تحلیل شکاف محتوا، اهداف استراتژیک تعریف می شوند. به عنوان مثال، این می تواند افزایش دید و ترافیک SEO یا سیگنال های کاربر و سیگنال های اجتماعی برای ناشران باشد. در تجارت الکترونیک، هدف اغلب افزایش نرخ تبدیل، تمرکز بر یک گروه هدف یا مرحله خاص در قیف فروش است.

پس از آن فهرستی از تمام محتوا از جمله عملکرد فعلی ارائه می شود. با رویکردهای داده محور، مانند Searchmetrics Research Cloud، عملکرد را می توان به راحتی اندازه گیری کرد. این نرم افزار محتوایی را که عملکرد خوبی دارد، یعنی رتبه خوبی دارد و ترافیک زیادی ایجاد می کند و همچنین صفحاتی که پتانسیل بالایی دارند اما از آن به طور بهینه استفاده نمی کنند، شناسایی می کند.

همچنین URL های برد سریع را نشان می دهد که در صفحه دوم گوگل برای کلمات کلیدی قوی رتبه بندی می شوند. حتی محتوایی که عملکرد خوبی ندارد برای تجزیه و تحلیل شکاف محتوا قابل مشاهده است. در یک ماتریس، تمام محتوا بر اساس: حفظ، حذف و بهینه سازی مرتب می شود.

 

محتوای جدید

 

در مرحله بعدی تجزیه و تحلیل شکاف محتوا، شکاف مشخص می شود: آیا محتوای موجود تمام نیازهای گروه هدف و همه موضوعات مرتبط را پوشش می دهد؟ کدام نه؟ آیا وب سایت برای هر مرحله از قیف فروش یا هر نوع مشتری محتوا ارائه می دهد؟ همین امر در مورد اهداف تجاری خود شما نیز صدق می کند.

 چه محتوایی، بر اساس تحلیل و بینش، باید تولید شود تا نیازها یا علایق کاربران جدید را برطرف کند؟ کدام محتوای جامع در مورد موضوع x برای ایجاد انگیزه در خریدار در فاز y وجود ندارد؟ چه محتوایی برای از بین بردن شکاف بین واقعی و هدف از دست رفته است؟

 

برای انجام این کار، کل محتوا در یک فهرست با اهداف تعریف شده توسط شرکت مقایسه می شود. شفافیت در مورد پرسوناها اطلاعاتی در مورد نیازها، رفتار و تعاملات کاربران ارائه می دهد. نیازهای کاربر برای هر فیلد، مانند اطلاعات در مورد یک موضوع خاص، پر می شود.

افزودن هدف کسب‌وکارتان می‌تواند تضمین کند که محتوا حاوی تماس‌های مناسب است (مانند فراخوان برای اقدام). این ماتریس نشان می دهد که کدام نیازها هنوز توسط محتوای موجود برطرف نشده است.

 

منابع تحقیقات بازار

 

از آنجایی که مراقبت از هر کاربر به صورت جداگانه در بازاریابی محتوا غیرممکن است، شناسایی و پرداختن به شخصیت‌ها و گروه‌های کاربری مهم‌تر است: اگر استراتژی محتوا از این موارد غافل شود، فرصت‌های ایجاد روابط از دست می‌رود. تحقیقات بازار ممکن است برای شناسایی افراد و نیازها و ارائه بازخورد در مورد وب سایت انجام شود.

 خریداران چه کسانی هستند، علایق آنها چیست، وقتی وارد وب سایت می شوند به دنبال چه محصولات، خدمات و اطلاعاتی هستند؟ دلت برای کدومشون تنگ شده؟ این باعث می شود تا درک کنید که کدام موضوعات برای مشتریان جذاب هستند و کدام زمینه ها نوید موفقیت را می دهند.

 

اگر این منابع را ندارید، رویکردهای مبتنی بر داده، بینش‌های ارزشمندی را ارائه می‌دهند: تجربه محتوای Searchmetrics (SCE) ابزاری برای تحقیق موضوعی و ایجاد محتوای با کیفیت بالا است که مطابق با علاقه کاربر است.

موضوعات امیدوار کننده که با استراتژی محتوا مطابقت دارند را می توان به راحتی مورد تحقیق و انتخاب قرار داد تا حضور خود را در موتورهای جستجو بهبود بخشد. موضوعات را می توان با روابط معنایی، رتبه بندی، فصلی بودن، و رقابتی بودن آنها و همچنین با هدف جستجو و مراحل قیف فروش تجزیه و تحلیل کرد.

 

گزینه های مختلف مشاهده به ایجاد محتوایی کمک می کند که شکاف را با موضوعاتی که قبلاً نادیده گرفته شده اند پر کند. به این ترتیب می توان محتوایی در موضوعات پرتقاضا و با ارزش ایجاد کرد که متناسب با هدف سایت باشد، انتظارات کاربر را برآورده کند و مرحله چرخه خرید را در نظر بگیرد.

علاوه بر این، محتوا را می توان زمانی منتشر کرد که تقاضا بیشتر باشد. متن نه تنها با کیفیت بالا و جامع است، بلکه مرتبط است زیرا در زمان مناسب به دست کاربر مناسب می رسد.

 

تجزیه و تحلیل رقبای Searchmetrics Content Experience نشان می‌دهد که محتوای دامنه‌های معیار انتخاب شده در مقایسه با وب‌سایت شما چگونه عمل می‌کند، سایت شما برای چه موضوعاتی موقعیت خوبی دارد و رقابت با محتوای آن برای چه موضوعاتی موقعیت بهتری دارد. ساختار و تنوع محتوا در وب سایت های رقیب بررسی می شود.

به این ترتیب، می‌توان شکاف‌هایی را در محتوای خود پیدا کرد، موضوعات بالقوه مورد استفاده قرار گرفت و موضوعات جدید با پتانسیل بالا فعال شد. در پایان تجزیه و تحلیل شکاف محتوا، اقدامات استراتژیک خاصی در یک مفهوم تعریف می شود که انتظار می رود این شکاف را پر کند و از حالت فعلی به حالت هدف توسعه یابد.

 

می خواهید تجزیه و تحلیل شکاف محتوا را انجام دهید اما نمی دانید چگونه؟

خوشحال می شویم که کمک کنیم.

 

 

http://charma.uprm.edu/twiki/bin/view/Main/LacyRaley2

https://lwccareers.lindsey.edu/profiles/2930412-paste-jerin

https://mindvalley.kl.tis.edu.my/user/paste_jerin79

https://ams.ceu.edu/optimal/optimal.php?url=http://kabodseo.ir

https://nowewyrazy.uw.edu.pl/profil/LacyRaley2

https://www.ottawaks.gov/profile/lacyraley2/profile

https://trove.nla.gov.au/userProfile/user/user:public:lacyraley2/about

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.